Alla vi som gillar Maria

onsdag 7 mars 2018

En liten promenad längs Memory Lane

I morse tittade jag på Mästarnas Mästare på SVT Play - ett av mina absoluta favoritprogram. Till filmsnutten om Ingemar Stenmark grät jag en skvätt då ett minne sköljde över mig med full kraft.
Det är lördag eller söndag eftersom pappa är hemma. Även om Sverige stannade när Ingemar körde skidor har jag väldigt svårt att tänka mig att min plikttrogna pappa skulle ha stannat hemma från jobbet för att titta på skidor.
Hela familjen är i gillestugan. Mamma och pappa har vars en fåtölj eller är det kanske en liten soffa? - jag och min syster har vars en saccosäck. Hennes är röd och min är blå. Det är dags för Ingemar att köra. Mamma reser sig och ställer sig bakom pappa. Hon blundar och säger: Säg till när han är nere!! 

Vilka är dina minnen av Ingemar Stenmark?

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag minns att alla på mitt dåvarande jobb samlades i konferensrummet och tittade när Stenmark åkte. Sverige stod still med andra ord, åtminstone mitt jobb stod still under hans åk. Himla roliga minnen:-)

    SvaraRadera
  2. Att lektioner stannade av och att det var ROLIGT att titta på sport!

    SvaraRadera
  3. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Känn dig fri att hålla med eller att tycka annorlunda - det går bra vilket som!! Det viktiga är att du lämnar en kommentar som speglar vad DU tycker och tänker! Det går alldeles utmärkt att lämna en kommentar fast du inte har en egen blogg eller ett Googlekonto!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...